Už se mohlo zdát, že italský výrobce DUCATI po vítězství v mistrovství světa MotoGP pro letošní rok usnul na vavřínech a nepřinese nějaké inovace do své řady elektrických koloběžek. Konečně ale právě inovoval a v nejdůležitějších ohledech vyšperkoval svou nejvyšší řadu koloběžek PRO-III.

Co tedy žhavá novinka s označením PRO-III R přináší?

Základní konstrukce zůstává. Díváme se tak i nadále na monokokovou konstrukci ze slitiny magnesia, která se pohybuje na 10“ bezdušových kolech bez odpružení. O eliminaci drobných výtluk na vozovce se tak musí postarat především měkčený plast, který překrývá vyjímatelnou baterii z horní strany. Další tlumiče však „závodní“ konstrukce nenabízí, a tak vše je na umu jezdce a volbě ideální jízdní stopy. Řídící tyč zůstává svou masivní tloušťkou nepřehlédnutelná a skládací mechanismus rychlý, funkční, jednoduchý a jistý. Krk koloběžky i nadále zdobí designové světlo s nabroušeným pohledem inspirovaným u motocyklu Ducati Panigale nebo Multistrada.

Že se ale verze „R“ liší, je patrné z nejen z nových potisků DUCATI CORSE, a nejen rudých plastových doplňků a brzdových třmenů. Pojďme se tedy podívat co vše „R“ svým jezdcům nabídne nového.

Výkon především!

Nový je totiž 500W motor se špičkovým výkonem 800W, který pohání jak jinak, než zadní kolo. Oživuje ho také větší a živější baterie s technologií 48V (namísto 36V) a 10,4Ah tj. celkových 499Wh. „Zahřívací“ jízdou tak „R-ko“ jezdec přesune až na 55km… při ostré jízdě na horním rychlostním limitu, omezeném na legálních 25km/h, však počítejte s dojezdem lezce nižším. Nejen mimořádné jízdní situace za řídítky vyřeší bohatě dimenzované semi-hydraulické brzdy. Ty lankovodem od dvou oddělených pák přenáší tah do hydraulických třmenů a s ještě vyšší chutí a silou se díky nim destičky zakousnou do 120mm kotoučů. Obě jsou navíc spřažené s motorem a svůj brzdný výkon ještě podtrhnout motorovou elektrickou brzdou se systémem rekuperace KERS (Kinetic Energy Recovery System).

Za zmínku stojí také rozšíření řídítek – ty narostly z 480mm na 565mm a výrazně tak přispějí k bezpečnějšímu a jistému pocitu z jízdy.

Koloběžka samozřejmě nadále přináší Bluetooth konektivitu pro monitoring funkcí stroje a možnost jeho nastavení, ale také USB nabíjecí port ze kterého můžete například nabíjet právě propojený mobilní telefon. Nejvyšší řada koloběžek Ducati má i u této verze klíčky v podobě 2 NFC čipů. Blikače na koncích řídítek jsou pak jen příjemným a bezpečnostním vylepšením.

Pro párování i nadále slouží aplikace Ducati Urban e-Mobility, která je ke stažení pro platformu Apple i Google Android. Kromě volby maximální rychlosti nebo spouštění osvětlení můžete například aktivovat nebo deaktivovat funkci tempomatu, nebo nastavit koloběžku do režimu startu bez nutnosti odražení. Ta však výrazně zatíží odběr proudu z baterie a zkrátí dojezd stroje. To ale dokáží i podhuštěné pneumatiky, jejichž kontrola ještě doma v depu by se měla čas od času stát rutinou. Prostřednictvím aplikace pak můžete například zaznamenávat svou trasu do mapového podkladu a sdílet ji pak s přáteli.

Koloběžku můžete zakoupit ZDE.